zaterdag 11 februari 2012

Winter en winter en winter en...

Ik ben er gek op, al die sneeuw, maar dan moet het ook met bakken tegelijk naar beneden komen, centimeters hoog stapelen en lekker blijven liggen. Zoals het nu gaat vind ik het niet leuk. Er komt niets meer bij, gaat niets vanaf en toch heb ik last van smeltsneeuw op zolder. Dat heb je met oude huizen. Lekkage. Gelukkig geen gesprongen leiding, maar volgens onze loodgieter (redder in nood) een oude gasleiding. Ach, dat betekent weer een fris nieuw geverfd plafonnetje in twee slaapkamers komend voorjaar.

Met de kou heb ik niet zoveel moeite. Het is een heel goed excuus om een appeltaart te bakken. En lekker dat 'ie is. Deze foto is van vanmiddag: de taart is nog heel. Het is nu avond.....
 En de katten genieten op de vensterbank van het zonnetje.

 
Intussen weet ik wat voor vogeltje ik steeds zie bij de appeltjes. Het is een vrouwtjes merel. Ze neemt het er goed van, alleen.... ze is haar staart kwijt! Ik weet niet of het te zien is op de foto, maar het staat wel raar, hoor. Gelukkig eet ze genoeg en kan ze nog vliegen.
Nu mijn pop klaar is zat ik te denken waar ik aan zou gaan beginnen. Ik wil al heel lang een geveltje maken van een poppenhuis. Alleen het geveltje, stukje voortuin en dan nog iets van  interieur achter het raam. Ik denk dat ik wel weet hoe het moet, maar ik heb toch een soort van angst om eraan te beginnen. Daarom ben ik zo blij dat ik nieuwe volger heb, Sylvia van Lotjesdollshouse. Ik volg haar al lang en ze maakt prachtige huizen. Ook ben ik vanaf het begin geabonneerd op Poppenhuizen en Miniaturen. Daar heeft ook een artikel gestaan over wat ik wil.

Maar... toen vond ik nog een quilt waar ik jaren geleden aan begonnen ben. De kleuren pasten zo goed bij het groen van de serre. Alleen, de serre is inmiddels donker paars geverfd en fotostudio van dochterlief geworden. Toch wil ik de quilt afmaken, het is een kwestie van aan elkaar naaien en klaar is Kees.
 
 
Inmiddels heb ik de blokken doorgestikt en ben ik nu met de rand bezig. Het schiet aardig op. 

Als dat klaar is ga ik echt aan mijn geveltje beginnen!

Katinka

Geen opmerkingen:

Een reactie posten