woensdag 29 februari 2012

De muur is gemetseld

Dit zijn de eerste steentjes die geplakt moeten worden. Ik heb een stuk karton geverfd en in repen gesneden en die weer in kleine blokjes.
Na heel veel geplak en gepuzzel is het toch een mooi geheel geworden. Niet keurig netjes alle steentjes dezelfde maat. Dat hoeft ook niet, want ze zijn allemaal met de hand 'gebakken'.
Inmiddels heb ik mijn grootste angst overwonnen, n.l. het plakken van de muren. Ik was bang, dat wanneer ik alles in elkaar gezet zou hebben, het hele zooitje met een stootje er tegenaan zo zou instorten. Gelukkig kreeg ik advies van Sylvia van Lotjesdollhouse. Het grote (en juist zo kleine) geheim is: gewoon doen. Gewoon plakken met houtlijm. Ik wist niet dat die lijm zo sterk is. Het staat als een huis!
 
Ik ben deze hele week verder vrij, dus morgen eerst iets aan het huishouden doen en dan weer aan mijn huisje. Veel leuker!

Katinka

Geen opmerkingen:

Een reactie posten